Sunday, July 22, 2012

puasa

so, azam bulan puasa tahun ni ialah tidak menimbang berat setiap hari.

dengan penuh segan dan malu, berat gua pada 1 ramadhan ialah 62 kilo.

so nanti, pada 1 syawal, kita akan menimbang lagi lah! will be a full month, maybe minus swimming. and that will start again after bulan puasa. insya allah..

semoga puasa kali ini membawa berjuta kerahmatan kepada diri kita dan keluarga.

semoga tidak malas dalam beribadah.

semoga tidak culas dalam pekerjaan.

semoga sentiasa beroleh ketenangan dalam kehidupan dan perhubungan dengan semua orang.

kiranya jodohku ada, tuhan kurniakanlah seorang yang menerimaku seadanya, bertanggungjawab dan diredhai oleh semua pihak, serta dapat membimbingku ke jalan-Mu.

tidak lupa buat teman-teman yang masih solo menghadapi hidup, Kau berikanlah pasangan yang terbaik buat mereka supaya tidak berseorangan sampai bila-bila.

aminnn...

akhir kata, quoted from discussion in capital fm. lapar, bilamana kita akan makan apa-apa sahaja makanan yang berada di depan kita. manakala cravings/mengidam bilamana kita memilih apa yang hendak dimakan.

sebelum terlibat dalam #indeksparam tahun ni, renung-renungkanlah bajet serta amal ibadah kita sempena bulan puasa ini. adakah kita berbelanja untuk makanan nanti mengikut nafsu, ataupun keperluan.

bak kata economists, bila permintaan kurang tapi supplies banyak, harga akan turun. walaupun untung bagi pengguna seperti kita, fikir-fikirkan juga, adakah untung bagi perut kita yang sudah seharian berpuasa untuk disumbatkan dengan pelbagai jenis makanan?

i am not a skinny girl. not really fat. or maybe some can say a bit plum. so today onwards, will try to reduce food consumption to reduce weight and soon to routine the swimming sessions to maintain/shape the body. and restricted to kolam renang uitm schedule, due to unmixed sessions of girls/guys and the working hours.

no need to brag. i'm just here to share, to improve myself and maybe improve u too. yes, you. the one readings my humble blog.

selamat beramal!

p.s: my weight almost all the time, will just be in the range. so nanti kita tengok lah! nak naik kew, nak turun ke. ohoho!

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment